432 هرتز

غزل بانو

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۲۸ ب.ظ

در شلوغی های آبان 73 عباس دستم را رها میکند و من در آن جمعیت گم میشوم . خوب میدانست که تماما منِ من است اما مرا پشت سر میگذارد... نمیدانم شاید حق دارد برای حفظ آبرویش هر کاری کند...
عباس عاشق نبود نمیدانست نبودن جان پناه درد دارد درد دارد...او انسان هم نبود بار ها کتاب عقاید یک دلقک راخواند و تحلیل کرد اما نفهمید نفهمید رفتن ماری درد دارد نفهمید جا نماز آب کشیدن بهشت نمی آورد این انسانیت است که بهشت میسازد فکر میکرد هر کسی شیعه نباشد به جهنم میرود !
عباس که رفت دنیا خاکستری شد و دیگر هیچ وقت نتوانستم شعر بگویم...فکر میکنم شعر بیشتر عشق می آفریند و بیشتر به دنیا رنگ میبخشد .دوست شاعری داشتم برای شهیار قنبری کامنت می گذاشت و استاد خطابش می کرد و با هم به بحث می پرداختند...یک بار دیدم استاد گفت: "من اکنون نام کوچک شما را میدانم و میشناسمتان پس شهیار صدایم کنید" این را شاعری گفت که پدر ترانه مدرن در ایران است و با تک تک طرفداران خود به بحث میپردازد بر عکس اکثر هنرمندان امروزی که چرت میخوانند و به خاطر داشتن مجوز مردم نیز به اجبار آن ها گوش میدهند نه ببخشید بهتر است بگویم آن ها را می شنوند !

در این روز های دلتنگی و آشفتگی ، خواندن شعر به من آرامش میدهد و این بار از شهیار میخوانم:

...گفتنی ها کم نیست، من و تو کم گفتیم
مثلِ هذیانِ دمِ مرگ، از آغاز چنین در هم و بر هم گفتیم
دیدنی ها کم نیست، من و تو کم دیدیم
بی سبب از پاییز، جایِ میلادِ اقاقی ها را پرسیدیم
چیدنی ها کم نیست، من و تو کم چیدیم
وقتِ گل دادنِ عشق، رویِ دار قالی
بی سبب حتی پرتابِ گلِ سرخی را ترسیدیم
خواندنی ها کم نیست، من و تو کم خواندیم
من و تو ساده ترین شعرِ سرودن را در معبر باد، با دهانی بسته واماندیم...

 اکنون که غزل بانو از حرکت باز ایستاد فقط شهیار میداند که عشق درد دارد شهیار بی یار شده است...

پی نوشت: یه جایی خوندم خوشحال نباش که از بین میلیون ها اسپرم اول شدی بد بخت اونا انداختنت جلو،حتی اونجا هم باختی! عباس هم یکی از اون ها بود...
لزومی نداره سر آغاز اولین پست باشه میتونه همین جا باشه....
۹۵/۰۶/۳۰
432 هرتز شهیار قنبری

نظرات (۶)

زیبا و دردناک
پاسخ:
ممنون
تا عاشق نباشی شعر نمیگی.
این نظر منه.
پاسخ:
به نظر منم شاعران عاشقند ولی دلیل نمیشه کسی که شعر نگه عاشق نباشه!
این حرف شما هم درسته. قبول دارم. هر کسی عشق به چیزی داره. آدمی پیدا نمیشه که عاشق نباشه. 
پاسخ:
:)
۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۲۳ یه آدم معمولی ..
هر که دلارام دید از دلش ارام برفت.
پاسخ:
به نظرم قشنگیه عشق به نداشتن آرامشه :)
عباس رفت و شعر هایت را با خود برد .. هرد به جهانی دیگر تعلق داشتند 
عباس و شعرهایت .. 
چطو بود استاد ؟!
پاسخ:
بدون تعارف من شاگرد شمام :)
خیلی ممنون...عالی و ملودیکه !
قشنگ و دوست داشتنی!
پاسخ:
ممنون :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">