432 هرتز

صنما جفا رها کن

دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۷ ق.ظ

«عده‌ای هم در بین ما، دلخوش‌اند به روشن‌تر بودنِ خویش که شاید روی دیگر ابله‌تر بودن باشد. اینان مفتخرند به این که: دیپلم‌شان ریاضی است. کفتربازی نکرده‌اند. اسم و زندگی‌نامه‌ی صدوپنجاه کارگردان سینما را بلدند. راجع به دیالکتیکِ هگل یک چیزهایی شنیده‌اند. از لیلا فروهر بدشان می‌آید. به موتزارت عشق می‌ورزند. می‌دانند که «تولدی دیگر» سروده‌ی فروغ فرخزاد است و احمد شاملو در سال ۱۳۳۲ به‌خاطر فعالیت‌های سیاسی، مدت کوتاهی در زندان بوده و ارسطو شاگرد افلاطون بوده (نه برعکس) و سالوادور دالی و لورکا با هم همکلاسی بوده‌اند و… دیگر چه بگویم؟ این‌ها همه‌ی ناتوانی‌ها و دلخوشی‌های این نسل است. آن هم کسانی از این نسل که احتمالاً اندیشمندترند.»

از دُرّابِ مخدوشِ محسنِ نامجو.


من در طول عمرم آهنگ های زیادی گوش کردم و سبک های زیادی رو دیدم اما هیچ وقت به اون درجه نرسیدم که طرفداران محسن نامجو رو درک کنم شاید آینده ی موسیقی برای اوناست :/ اما همون طور که اعتقاد دارم هر آدم بدی هم میتونه حداقل یه ویژگی مثبت داشته باشه ، اعتقاد دارم آهنگ "ساربان"ش فوق العاده ست.

اگه دلتون گرفته حتما قطعه ی "صنما جفا رها کن" رو گوش بدید اونجاست که دقیقا به حرف جورجو مورودر پی میبریم که میگه موسیقی احتیاج به قواعد از پیش تعیین شده نداره و ذهن موزیسین باید از هر نوع چارچوبی آزاد باشه :)))

۹۵/۰۸/۱۰

نظرات (۱۹)

درحال جستجو جهت دانلود
پاسخ:
:)
والا محسن نامجو دیگه خیلی ذهنش ازاد شده خخخخخخ 
یه اهنگی با علی عظیمی خونده دوس دارم. فقط همینشو گوش دادم که خوب بود. بعد یه کلیپ ازش تو اینستا دیدم جفنگ میگفت خخخخ کلی شاد میشم میبینمش
 والا کسی که خودش رو با دونستن این چیزا روشنفکر میدونه، فاتحه اون نسل خونده س
پاسخ:
توی اون کلیپ میگه حافظ خوش کلام شد مرغ سخن سرای تو :)))) سبکش کلا عجیبه به نظرم از خیلی از این خواننده ها بهتره حداقل شعر هاش معنی دارن :)
۱۰ آبان ۹۵ ، ۰۰:۴۱ یه آدم معمولی ..
موسیقی لذت بخشه و ارامش دهنده.
اهنگهای نامجو رو گوش ندادم پس نظری در موردش ندارم.
چه اندیشمندی ما داریم
پاسخ:
حتما گوش بدید لذت بخش هست اما آرامش دهنده شاید نباشه در کل مثل نامجو خوندن هنر میخواد:))))
وای خیلی بامزه میخونه
صنما جفارها کن..او او...خیلی جالبه
ینی کنسرت میذاره جلو ین همه آدم این اداها رو درمیاره؟
پاسخ:
آره کنسرت آمستردامشو ببینید چه ارکستری هم داره :)))
من هم هیچوقت نتونستم بفهمم اینی که میخونه رو میتونه دوباره عینش رو بخونه یا نه؟:دی :دی
یه دو سه تا خوب دیگه هم داره.
شکوه، رو به رو، ای ساربان هم خوب بودن!  
پاسخ:
همش تقصیر نامجو هم نیست به نظرم جامی با سرودن این بیت :
همه گرد مسجد و صومعه ، پی ورد صبح و دعای شب
من و ذکر طلعت و طره ی تو ، من الغداة الی العشا
یه جورایی شریک جرمه.

باید اونا رو هم گوش بدم :)
۱۰ آبان ۹۵ ، ۰۳:۰۹ ر. کازیمودو
با ننه گل ممدش خیلی خندیدم انصافاً
پاسخ:
وای اینم خوبه :)))
گاهی دلم برای این نسل میسوزد...
پاسخ:
متاسفانه ما هستیم که این نسل یا نسل بعد رو میسازیم....
۱۰ آبان ۹۵ ، ۱۰:۵۶ پرتقالِ دیوانه
آهنگایِ تویِ مدل و ریتم ساربان هم داره
پاسخ:
من گشتم زیاد نبود...
ساربان واقعا فوق العادس یه آهنگ فوق العاده قشنگم داره که اسمش یادم‌نیس
پاسخ:
آره فوق العاده س
شاید دلخوشیای هر کس به نظر یه گروهی خیلی مسخره بیاد.الان این به نظر من مسخره بود و خدامیدونه من به نظر کی دلخوشیام مسخرست!
+ارسطو و افلاطون همیشه گیجم میکردن:|
پاسخ:
یه چیزایی سلیقه ای هست اما دلخوشی یه نفر ممکنه که کشتن انسان ها باشه که هیچ جا پسندیده نیست بیشتر نگرانی روی اینه بخشه.... 
کی هست حالا این بشر؟؟ باید ب م تحقیقات کنم :پی
پاسخ:
خواننده ی اونور آبی هست سبکش بسیار متفاوته :))  اخیرا هم کتاب نوشته متن بالا از کتابش بود.
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۱:۳۶ فرید صیدانلو
نامجو خواننده مورد علاقمه و من طرفدار دو اتیششم :) 
14 تا البوم ازش یافتم و کامل حفظم
زندگی میکنم باهاش
برای هر حس و حالی موسیقی داره و تولید کرده 
که کاملا دچارت میکنه
پاسخ:
به استایلتون میخوره...اگه میشه اون آهنگ های مثل صنما و مثل ساربانشو معرفی کنید :)))
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۲ فرید صیدانلو
البوم "سنتی ها" در همین سبکه ساریان هم جزیی از این البومه

پاسخ:
ممنون...عه دارمش گوش میدم :)
۱۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۴ 👒فیـــــروزه بانـــــو👒 :)
این حماقت هاشون حداقل اگر بیاد
تو دنیای واقعی(یکم فقط) بدنیست..
مشکل اینجاست ک همه تو فضای مجازی
باکلاسن ایناییم ک تو خیابون میبینیم
خارجین:))))
+اکثر اوقات حوصله ش رو ندارم😅
پاسخ:
با همین فرمون در آینده میبینیم فضای مجازی پیش فضای واقعی کم میاره :|


+ولی حوصله ی اینتر زدنتون ستودنیست :)
نمیدونم چرا قیافه ش رو میبینم یه حسی بهم دست میده :-/
پاسخ:
از اون دسته زشت های دوست داشتنیه :)
۱۱ آبان ۹۵ ، ۰۰:۱۷ 👒فیـــــروزه بانـــــو👒 :)
غیر ارادیه😃
پاسخ:
می فهمم :))
صنما جفا رها کن .. ؛) همون که میزنه به فاز عاخر ؟؟ 

من محسن بازم ... (مث کفتر باز) 
آهنگ الکیشو گوش بده نوشته خودشه .. پ+ریود هم که همه شنفتن ...
دیازپام دهش هم روانیم کرده بود یه زمانی 😂 مخصوصن اونجایی که تا مرز خفگی داره میگه عدد عدد عددد عدد عدد عددد عدد
پاسخ:
دیگه فاز رو رد میکنه میزنه به اعداد موهومی...

گوش دادم آهنگ سازی هاش خوب بود اما شعراشو نپسندیدم
عاغا...جعبه دنبال کنندگان نداری چلا؟!میخوام دنبالت کنم...لااقل دنبالم کن بتونم:)))
پاسخ:
چون از سیستمش خوشم نمیاد :) ترجیح میدم خودم به وبلاگ ها سر بزنم... :)))
۱۴ آبان ۹۵ ، ۰۰:۴۶ فاطمه (خط سوم)
زیاد فن اِش نیسم اما اون آهنگ که دیگه نهایته ابیوزه انواع و اقسام مواد صنعتی و سنتی با هم دیگه بود :)))
پاسخ:
abuse رو فارسی مینویسید آدم فکر میکنه فحشه :))) ولی خب از اونجایی که خوب در کنار بد قشنگه اینم باعث میشه قدر آثار دیگه رو بدونیم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">